2017. április 30., vasárnap

Skye 1. nap - Blaven - Sgurr nan Stri lába

1. nap: Blaven - Sgurr nan Stri lába:


Annak ellenére, hogy reggel már voltam idefenn Blaven csúcsán, most ugyanolyan élvezetes volt egy kis időt elütni itt:

 Pihizés után majd erre indulok vissza a tengerhez...

 Balra a Cuillin, jobbra közelebb Ruadh Stac, távolabb Marsco, köztük pedig Glen Sligachan völgye.

 Kilátás keletre: Loch Slapin

 Hajósereg Elgol település előtt.

 Halfarm.

 Cuillin.

 Zord öböl.

 Örvös rigó.

 Fura látvány 1 km-rel alacsonyabban fekvő terepet személni, legtöbbször nehéz felmérni a méretarányokat. Lenn a völgyben a tó pl 500 méter hosszú volt.

 Hamar átértem Blaven délebbi csúcsára.

 A távolban Rum, a közelben pedig Soay szigete. A hegyoldalban a rádióantenna nagyon nem illik a környezetébe.

Már csak itt kell leereszkedni és az öbölhöz átsétálni. A hosszúkás tó a Loch na Creitheach névre hallgat.

Az öböl.

 Sgurr nan Stri lába mellett a Abhainn Camas Fhipnnairigh folyó ömlik a tengerbe. Még ma a későbbi órákban ezen át kellett kelnem.

 Apró település, talán Torrin, de nem vagyok benne biztos.

 Szakadék egészen a völgy aljáig.


 A csúcsra visszatekintve.

 Camasunary öböl.

 Loch an Athain.

 Kúszó tűlevelű.

 Ahogy egyre alacsonyabbra kerültem a környezet színvilága kezdett gazdagodni.

 Abhainn nan Leac folyó Blaven csúcsa közelében ered és a tengerig kanyargózik. Vize útközben néhány vízesésen zúdul alacsonyabbra.

 Buckák.

 Ezen a magasságon már ismét növényzet borította a tájat, a sziklák csak díszítésként voltak jelen.

 A korábban említett folyó egyik vízesésénél pihentem egy nagyot. Bakancs le, láb a fagyos vízbe pár másodpercre és máris felfrissultnek éreztem magam. Feltöltöttem a flakonjaimat és még itt meg is vártam, amíg a víztisztító tabletta dolgozott, hogy egyből tele tudjam magam inni. Napközben fenn a sziklás részen hamar elfogyott a vízem a melegnek köszönhetően, így nagyon felüdítő volt ennyi kristálytiszta víz látványa... hát még az íze. 

 Pihenés közben új barátom lett.

 Blaven és Clach Glas kör kipipálva.

 Lenn a parton az új Camasunary kunyhó várta a fáradt túrázókat. A távolban Rum, ami effektíve egy szigetnyi hegy.

 A parton.

 Eredetileg ismét itt az öböl füves partján terveztem tölteni az éjszakát, de aztán úgy döntöttem, hogy van még bennem elég energia az eddigi 13 óra túrázás ellenére. Így tovább indultam, hogy Sgurr nan Stri alacsonyabb részére felmásszak tábort verni. (A kép közepén ahol a közeli hegy lapos és meredek része találkozik.) Némiképpen ösztönző volt hogy az első Cuillin csúcs (a távoli hegycsúcs középen) nagyon távol volt még ekkor és tervek szerint következő este már odafenn kellett tudnom táborozni.

 Camasunary farm.

 Fiatal társaság közeledik a kunyhóhoz egy éjszakázásra.

 Camasunary farm Blavennel a háttérben.

 Homokos strand, már csak egy kis napsütés hiányzott.


 A farm hagyatéka.

 Parti lile.

 A régi Camasunary kunyhó elég rozzant állapotban volt.

 Blaven.

Leérve Abhainn Camas Fhipnnairigh folyóhoz az öböl túlsó felén megtaláltam a régi függőhíd maradványait. Túl sok segítség nem volt, úgyhogy haladtam tovább a folyópart mentén ideális gázlóhelyet találni.

 A túloldalon egy csorda békés esti falatozását zavartam meg.


 Aztán páran ezen az oldalon is felbukkantak később.

 Megtaláltam a gázlómat. V alakban lehetett átkelni a folyón, amihez segítségül hívtam a fényképező állványomat, mivel sétapálca ugyebár luxus az én szememben.

 Átkelés után már csak ezen az emelkedőn kellett feljutnom. A 20+ kilós nagytáskával nagyon szenvedtem vele, de sikerrel jártam végül.

 Végül itt töltötem az éjszakát, ami nagyon szelesnek bizonyult, de a kilátás elviselhető volt. :)